ال ای دی
0

تفاوت چراغ و لامپ

چراغ چیست؟

 احتمالا تا الان فکر می کردید که چراغ ها و لامپ ها یکی هستند و تفاوتی ندارند،اما ما اینجا هستیم تا به شما کاربران عزیز تفاوت چراغ و لامپ را به شما به صورت مفصل توضیح دهیم.

چراغ ها در فضا های داخلی و سقف های کاذب مانند آشپزخانه یا هال (اتاق پذیرایی) سبب نورپردازی می شود. پراغ ها اشکال،اندازه ومواد مختفی ساخته می شود.

 انواع چراغ ها عبارت اند از:

چراغ سقفی – چراغ دیواری – چراغ توکار

 

چراغ سقفی:

چراغ های سقفی با اشکال مختلف ودر فضاهای مختلف مانند: اتاق مطالعه،اتاق کار،پذیرایی وسایر فضا ها استفاده و باعث انتشار نور موردنیاز محیط می شود.این روشنایی ها با سلیقه افراد انتخاب می شوند و می توان آن ها را در کنار نور های فرعی و تزیینی استفاده نمود.

 

چراغ توکار:

جراغ های توکاریکی از رایج ترین لوازم روشنایی به حساب می آید که معمولا در سقف ها تعبیه می شوند و آن ها را به عنوان چراغ های تزیینی و فرعی می شناسند و استفاده می کنند. این نوع چراغ ها در اماکن بسیار کاربردی است.

 

چراغ دیواری:

چراغ دیواری در زیباسازی نمای داخلی نقش مهمی دارد وجلوه ای خاص بع محیط می دهد.

لامپ چیست؟

لامپ ها در یک محفظه شیشه ای یا پلاستیکی  قرار می گیرند و هرکدام کاربرد خاصی دارند. ما می خواهیم 3تا از اصلی ترین دسته های لامپ را معرفی کنیم.

لامپ هالوژنی– لامپ فلورسنت(لامپ کم مصرف) – لامپ ال ای دی(LED)

لامپ فلورسنت( کم مصرف):

 این نوع لامپ ها به جای لامپ های التهابی قدیمی درست شده اند و از نور یکسان، انرژی کمتربرای مصرف و عمری طولانی تر از لامپ های دیگر برخوردار است. نام دیکر این لامپ ها؛لامپ فلورسنت فشرده هم می کویند که دارای کمی جیوه هستند وبه همین دلیل قیمت آن ها بیشتر است.

لامپ ال ای دی(LED):

LED مخفف Light Emitting Diode هست که به معنی ساطع کننده نور است که برای روشنایی از نورافشان و ال ای دی استفاده می کنند.در گذشته فقط در چراغ های قرمز استفاده می شد ولی امروزه به دلیل مصرف برق کم و زول عمر زیاد توانسته در صنعت روشنایی پیشرفت کند.

لامپ هالوژنی

 در این نوع لامپ ها گاز های فشرده و خنثی و مقداری عناصر مانند ید وجود دارد. لامپ های هالوژنی به علت اندازه کوچک و نور مناسب کاربرد های خاصی دارد.

Tags: ال ای دی

<h4>More Similar Posts</h4>

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

keyboard_arrow_up